2 Şubat 2016 Salı

OPERATÖR





Operatörlük nedir? Ve Operatörlüğün celselerdeki fonksiyonu nedir? 

Medyomluk konusunu konuşurken medyomun bir misyon sahibi olduğunu ve bu misyonun yüksek ve insanlığı kapsayan bir evrim gayesine yönelik olduğunu söylemiştik. Fakat şurasını iyice açıklamamıştık ki medyomun bu misyonu insanlık karşısında pasif bir yan gösterir. Yani, dünya ötesi alemden insanlığı evren bilgisi hakkında aydınlatmak gayesiyle verilen tebligatı almak ve dünyaya ulaştırmak bakımından medyom görevlidir. Fakat onun görevi genel anlamıyla burada biter. Bu gayenin asıl hedefine varmasını sağlayacak başka bir görevli insana daha gerek vardır ki bunun adına da «operatör» derler.

Operatör, medyomlardan almış olduğu tebligatı insanlığa en faydalı ve en uygun şekilde yayabilmeye ve aynı zamanda insanlığın ihtiyacına göre medyomdan alınacak tebligatın düzenleme ve sınıflandırmalarını yapabilmeye liyakatli insan demektir.

Bundan ötürü ve bu bakımdan operatörün rolünün, medyomunkinden daha kapsamlı ve liyakate gerek gösteren bir durumda olduğunu kabul etmek gerekir. Ve gene bu bakımdan operatörün de, medyom gibi bir misyoner olması ve medyom gibi uzun bir cehit, gayret ve sebatla bu yolda çalışarak büyük ve esaslı bir hazırlık devresinden geçmiş olması icap ettiği anlaşılır. Özellikle medyomunkine oranla daha aktif bir durum arz ettiğini de göz önüne alırsak operatörün hazırlık devresinin medyomunkine oranla ne kadar daha büyük bir cehit ürünü olması gerektiğini de kabül etmekte gecikmeyiz. Yoksa bu fonksiyon henüz idrak edemeyen bazı heveslilerin sandıkları gibi hemen rastgele bir Spiritizma celsesinde trans haline geçmiş bir medyoma birkaç soru soruvermek, asla bir operatörlük yapmak demek değildir.

Bir Spiritizma celsesini yönetebilmek, yani trans halindeki medyomun bu medyomluk görevi ve misyonu ile uyumlu bir görev idraki içinde medyoma sorular sorabilmek ve bu soruları insanlık toplumu için en yararlı ve en gerekli şekillerde düzenleme ve sıralama görevini başarabilmek ve sonuçta alınan cevapların hedef alınan yollarda kullanılabilmesi için kendisinden beklenen faaliyetleri yerinde ve tam zamanında göstermek hususunda gereken her fedakarlığı bir görev olarak yapmaya kendini yükümlü sayabilmek, operatörlüğün en esaslı ve gerekli nitelikleri arasında bulunan kıymetlerdir. Bu kıymetlere sahip bulunduğundan iyice emin olmadan herhangi bir kaprisle operatörlük rolüne girmeye kalkışan bir kimse büyük mesuliyetlerin altında ezilmek tehlikesini de göze almış demek olur.

Bu kısa sözler şunu anlatıyor ki daha önce medyomluk koşulları ve yetişme halleri hakkında söylenmiş olan şeylerin önemli bir kısmı, daha aktif ve geniş bir çalışma kadrosu içinde, operatörler hakkında da geçerlidir.

Operatörün başlıca görevleri şunlardır:

Medyomların trans hallerini kontrol etmek.
Bazen herhangi bir medyomla irtibata geçen bir [bedensiz] varlığın idaresizliği veya tedbirsizliği, medyom üzerinde aşırı derecede ve kontrolsüz bir tesir yapması mümkündür. Bu halin teşhisini zamanında koymak ve gerekli müdahaleyi tam zamanında ve ihmal etmeden yapmak, medyomlardaki trans halinin kontrolü icapları içine girer. Bu da ancak transın normal ve anormal hallerini ve şekillerini iyice ve saptayabilecek kadar bir bilgi ve tecrübe sahibi' olmaya bağlı bir liyakat sorunudur. Ve buradaki başarısızlık, medyomların durumlarını çok defa büyük felakete ve hatta cinnet, ve na dir olarak ölüm tehlikelerine sürükleyebilir. Bu durumların önemine dayalı sırası geldikçe ileride ve diğer pratik bilgiler arasında açıklama yapılacaktır.

Tebliğ araçları olan medyomlara sorular sormak.
Bu mesele operatörlüğün en çetin ve en mesuliyetli bir bölümü oluşturur. Çoğu kez, medyomla irtibata geçmiş olan varlıklar ancak operatörler tarafından sorulan sorulara karşı ve ancak o soruların bilimsel değerleri ile uygun olarak cevaplar verirler. Bunun içindir ki genellikle ilk defa kendisiyle karşılaşmış olan bir operatörü adeta bir liyakat sınavına belirsiz bir şekilde çeken ve ondan sonra tebligatını o ayarda ve o düzeyde veren ve­ya çekilip giden varlıklar bir celsenin randımanının artması veya eksilmesi durumunu doğururlar. Ve bu da o celsenin kazancını veya kaybını gerektirir. Örneğin liyakatli ve yeterlikli bir operatörün soracağı soruların niteliği yüksek ve geniş bir bilgi kapsamı içinde tebligat verebilecek varlıkların irtibatını sağlayabileceği gibi, yeterliksiz ve bilgisiz bir operatörlük yapan insanın soracağı sorular da en basit ve hatta yalnız medyom 'için de­ğil bütün o celsedekiler için de tehlikeli olabilecek varlıkların ve tesirlerin o celse ile sıkı bağlantılarına neden olabilir.

Medyomlara tebliğ veren varlıkların tebligatındaki kıymetlerin derecelerini saptamak.
Bu yön operatörlüğün gene çok çetin ve ileri derecede bir bilgiye ve haberli oluşa sahip olmasını gerektiren taraftır. Ve ne yazık ki gerek şimdiye kadar bize başvuran bazı medyomların akibetleri, gerek rast geldiğimiz bazı yayınlar, bu hususların oldukça ihmal edilmiş bulunduğunu ve bu yüzden evrimi hissedilir derecede baltalayıcı yanlış bilgilerin bilinmez birtakım tesirlerden alınarak yayıldığını ve bunun da tümüyle içyüzü bilinmeden kapalı gözle yapıldığını görüyoruz. Kimsenin vazifesine ve işine karışmamak prensibimiz olduğundan bu konuda' olaylar anlatmak suretiyle bundan fazla söz söyletmeye kendimizi izinli saymadığımız için sadece bir uyarı olarak bu kadarla yetiniyoruz. İleride, uygulamaya ilişkin bilgileri verirken bu konuda da örneklerle bazı teknik bilgi verilecektir.

Fizik medyomluktaki transı ve olacak olayları bilimsel bir metod içinde zaptetmek, sınıflandırmak ve onlardan metapsişik sonuçlar çıkarmak. Zaten yukarıdaki cümle böyle bir görevin ne kadar geniş bir bilgiye ve görgü ve tecrübeye gereksinme duyuracağını açıklamaya yeterlidir.

Alınan tebligatın en ince ayrıntısına kadar anlamlarını anlayabilmek ve onlardan insanlığın en iyi faydalanabileceği şekillerde tezler hazırlamak ve onları bütün medyomluk şekillerinden alınmış gözlemlerle karşılaştırarak, felsefi, ahlaki, bilimsel alanlarda insanları tatmin edici bilgi yollarında kullanabilecek bir faaliyet göstermek.
Bu husus operatörlüğün en yüksek ve en kapsamlı bir yönünü oluşturur. Demek ki operatörlük de aktif bir durum ve faaliyet aşaması göstermesi açısından, birçok yönden, medyomunkine oranla daba kapsamlı, daha tedbir ve basirete bağlı ve daha ağır mesuliyetleri yüklenen bir büyük görevdir ki bu görev önemi derecesi ile uyumlu olmak üzere pek devamlı, sabırlı ve diğerkam uğraş, gayret ve çalışmalarla ancak kazanılabilir. Bu da gösteriyor ki, operatör olmanın, daha doğrusu, gerçek bir operatör olabilmenin sırrı ve şartı, bilim ve toplumsal evrim planı lehinde nefsini ancak bir araç olarak düşünerek, bütün faaliyetini, toplumun evrimsel hizmetine adamaktır.

İşte başlıca ana hatlarını kısaca çizdiğimiz operatörlüğün görevleri, şimdilik, operatörlük hakkında söylenmesi gereken sözler için yeterlidir. Ve bu da gösterir ki, operatörlük de, medyomluk gibi büyük bir misyondur ve bu misyon da her misyon gibi büyük bir çalışma ve cehitle elde edilebilen bir liyakatin sonucudur.

Bedri Ruhselman
Devamını Oku »

OBSEDÖR




Obsedör


Obsedör obsesyon olayında obsede denilen kişiyi etki altına almış olan bedensiz varlığa klasik spiritüalizmde verilen addır. Fakat günümüzde obsedörlere özgü yöntemlerle çevresine saf iyi niyetli insanları toplayan kimseler için de kullanılmaktadır.

Obsedörlerin Taktikleri

Obsedörler avlarını ele geçirmek için her yola başvururlar ve çeşitli taktikler kullanırlar. Bu taktiklerden bazıları şöyle açıklanır:

Kendilerini iyi güzel erdemli bilgin gibi göstermeye çalışırlar. Avlarının huylarına göre ifadeler kullanarak telkinlerde bulunurlar. Laf kalabalığı yaparak ve her bilim dalından yalan yanlış söz ederek kendilerini bilgili deneyimli uzman olarak kabul ettirmeye çalışırlar. Yüksek sırlardan söz ediyormuş gibi poz yaparak birçok mucizevi olay (levitasyon fantomdoğrudan ses vb. gibi metapsişik fenomenler) meydana getireceğini vaat ederler. Bilinmeyen veya gelecekteki bazı olayları bildirerek avlarının güvenini kazanmaya çalışırlar.

Sorularla sıkıştırıldıklarında daha sonra yanıtlayacaklarını ya da yanıtların bilinmesinin soran için hayırlı olmayacağını söyler veya bu tür kaçamak yollara başvururlar. Karşılarındakileri bilgisizlikle nitelendirerek her söylediğini rahatlıkla empoze etmeye çalışırlar.

Din tasavvuf mistisizm ve kutsallıkla ilgili konulara yapışarak kendilerine çeşitli payeler biçerler (örneğin geçmiş reenkarnasyonunda ünlü veya önemli biri olduğunu bildirme).

Obsedörlerin Karakterleri

Obsedörlerin genel nitelikleri şunlardır:
Bagnazlık: Görüşlerini değiştirmekten nefret ederler görüşlerini inanç sistemlerini sarsacak herhangi bir düşünceye dayanamazlar böyle düşüncelerden son derece ürkerler. Bu kararlı halleri de kimi deneyimsiz insanlar üzerinde daha etkili olmalarına neden olur.

Sevk Edicilik: Herkesi kendi yollarına sürükleme ve kendilerini diğerlerine bir lider gibi gösterme hırsları vardır. Bu amaç uğrunda öğüt rica maddi veya manevi çıkar vaatlerinde bulunur çevrelerindekilere manevi payeler dağıtırlar ısrar ederler ve gerekirse tehdit gibi her yola başvururlar.

Hükmedicilik: Hükmetme yönetme emretme ve kendini üstün gösterme özellikleri vardır.

Kurbanı bilgi kaynaklarından uzaklaştırıcılık: Kurbanlarını uyanmalarını sağlayabilecek her türlü bilgi fikir ve yayınlardan uzak tutmaya çaba gösterirler. Bunun için bu tür bilgi fikir ve yayınların değersiz hatta onlara zararlı olduklarını telkin ederler. Böylece çevrelerinden yalıttıkları kendi alemine çekilen obsede ya da obsedeler üzerindeki hakimiyetleri artar. Çünkü obsede artık yalnızca obsedöründen aldıklarını doğru ve mutlak hakikat olarak kabul etmeye başlayacaktır.

Eleştiriden Kaçmak: Eleştiriye hiç dayanamazlar. Çünkü kurdukları sistemi sarsabilecek bir öğedir. Eleştiri kavramını kurbanları olan obsedelerde de yok etmek isterler ve bunun için insanın akıl muhakeme düşünme yaratıcı imajinasyon yeteneklerini köreltmeye yok etmeye büyük çaba gösterirler. Kimi obsedörler bu amaçla müritlerine “ben sizleri hakikatlere akıl yolu ile değil kalp yolu ile ulaştıracağım akıl yolu şeytani kalp yolu rahmanidir” türünden fikirler telkin ederler.

Bilgilerinin sınırlı ve belirli oluşu: Obsedörlerin bilgilerinin çok eksik ve sınırlı olmalarına karşılık bu küçük bilgilerine sıkı sıkıya bağlı olmaları yapışmaları deneyimsiz kişilerin gözünde o bilgilerin abartılmasını sağlar. Eleştiri de sözkonusu olmayınca obsedörün her saçmalaması eleştirilmemesi gereken büyük hakikatler ve hikmetler olarak kabul edilir. Oysa hakikati gören deneyimli bir kimse o varlığın tüm sözlerini bir araya toplasa orada herkesin bulup söyleyebileceği basit bir iki fikrin veya dünyada belirli formüllere saplanıp kalmış bazı tarikat talimatının yüzlerce kez tekrarından başka bir değer bulamayacaktır.

Araştırmacı sorulardan kaçıcılık: Kişi obsedörün söylediklerinden biraz daha fazla hakikati öğrenmek ister ve söylediklerini biraz kurcalamaya kalkıştığı takdirde söylediklerinin altında çelişkilerin garip fikirlerin anlamsız hatta tehlikeli telkinlerin bulunduğunu görebilecektir. Obsedör varlıklar böyle sorularla yani kurcalayıcı çelişkileri ortaya koyucu sorularla karşılaştıklarında şaşırır kızar hatta tehditlerde bulunabilirler. Sonunda müritlerine bu tür sorular sormayı daha ilerisini araştırmayı men edebilirler.

Devamını Oku »

OBSESYON




Obsesyon Nedir?


Obsesyon, Obsedörler ve EgzorsizmTakıntı (Obsesyon), ruhçulukta (spiritüalizm) ve ruhbilimde (psikoloji) farklı olarak tanımlanır ve farklı kavramları ifade etmek üzere kullanılır. Psikiyatri sözlüklerinde kısaca “yanlış olduğunu bildiğimiz halde kafamızdan atamadığımız, mantık ve muhakeme ile uzaklaştırılamayan, arzu edilmeyen saplantı halindeki fikirler” olarak tanımlanır. Ruhçulukta ise, “bir bedensiz ruhun bir bedenliyi (insanı) hükmedecek derecede etkisi altına alması” olarak tanımlanır. Tanımlardan da anlaşılabileceği gibi, birinde obsede edici etken bir fikir olarak kabul edilir, diğerinde ise bu etken bir fikir değil, bu tür fikirleri obsedeye (obsesyon olayına maruz kalana) aşılayan canlı bir varlıktır. Obsesyon (obsession) sözcüğü Latince’de “rahatsız etme” anlamında kullanılan “ obsideratum” ya da “obsidere” sözcüğünden türetilmiştir.Ruhçulukta obsesyonun oluşmasını hazırlayan ve ilerleten başlıca koşullar;
                                                                                         
A- Psişik hallerle ilgili olanlar:

1. Hipnoz
2. İbadet veya meditasyon, konsantrasyon, izolman gibi birtakım mistik deneyimler sırasında kişinin kendisini çevreden yalıtması.
3. Üzüntü, sevinç gibi heyecan hallerinde aşırılık ve bu heyecanlara kapılarak kendini kaybetmek
4. Dalgınlık ve aşırı yorgunluk.
5. Hastalık komaları

                                                                                       
 B- Karakter özellikleriyle ilgili olanlar:

1. Bilgisizlik
1.1. Obsesyon hakkında bilimsel yazıları okumamaktan kaynaklanan bilgisizlik.
1.2. Ruhsal irtibat seansında bedensiz varlıkça verilen bilgilerin kontrolüne ve eleştirilmesine olanak veren bilgilerden yoksun olma.
1.3. Obsedör tarafından kullanılabilecek manevi (din,tasavvuf vs.) konulardaki bilgisizlik

2. Kişinin akıl ve muhakeme yeteneklerini gerektiği gibi kullanamaması
3.- Temiz, saf kimselerin obsedör tarafından kullanılabilecek din, kutsallık duyguları, mistik eğilimleri ve karşısındakini yüceltme eğilimi.
4. İnangaçlık. Muhakeme etmeden akla her gelene veya her söylenilene inanmak.
5. Bağnaz (dogmatik) ve sabit fikirli olmak.6- Cesaretsizlik. Obsedöre karşı gelecek cesareti gösterememe, her şeyine boyun eğme.C- Ruhsal irtibat seansıyla ilgili olanlar:
5.1. Medyumun bilgi, görgü ve deneyim eksikliği.
5.2. Operatörün bilgi, görgü ve deneyim eksikliği.Kimilerine göre, obsesyon olayının oluşması için bir bedensiz varlığın olması şart değildir. Yani insanlar arasında da oluşabilir. Obsedör varlıklar bedenlendiklerinde de saf, temiz insanları kandırarak çevrelerine bir sürü mürit toplarlar. Bu duruma örnek gösterilebilecek sayısız tarikat ve benzeri oluşumlar mevcuttur.

Obsedörlerin Taktikleri

Obsedörler avlarını ele geçirmek için her yola başvururlar ve çeşitli taktikler kullanırlar. Bu taktiklerden bazıları şöyle açıklanır:
Kendilerini iyi, güzel, erdemli, bilgin gibi göstermeye çalışırlar. Avlarının huylarına göre ifadeler kullanarak telkinlerde bulunurlar. Laf kalabalığı yaparak ve her bilim dalından yalan yanlış söz ederek kendilerini bilgili, deneyimli, uzman olarak kabul ettirmeye çalışırlar. Yüksek sırlardan söz ediyormuş gibi poz yaparak birçok mucizevi olay (levitasyon, fantom, doğrudan ses vb. gibi metapsişik fenomenler) meydana getireceğini vaat ederler. Bilinmeyen veya gelecekteki bazı olayları bildirerek avlarının güvenini kazanmaya çalışırlar. Sorularla sıkıştırıldıklarında daha sonra yanıtlayacaklarını ya da yanıtların bilinmesinin soran için hayırlı olmayacağını söyler veya bu tür kaçamak yollara başvururlar. Karşılarındakileri bilgisizlikle nitelendirerek, her söylediğini rahatlıkla empoze etmeye çalışırlar. Din, tasavvuf, mistisizm ve kutsallıkla ilgili konulara yapışarak, kendilerine çeşitli payeler biçerler (örneğin geçmiş reenkarnasyonunda ünlü veya önemli biri olduğunu bildirme).

Obsesyon Türleri

Bedensiz varlığın insanı obsede etmesi: Her ikisinin ortak özelliği, tekamül seviyelerinin geri olmalarıdır. İnsanın toplum yaşamındaki uyumsuzluklar, kişilik problemleri, nefsinden kaynaklanan ihtirasları bir çıkış yolu bulmak istediğinde, gerekli sempatizasyon alanını yaratır ve bunu fırsat bilen bedensiz varlık da kendi tatminsizliklerinin oluşturduğu sempati alanı ile yakınlaşmayı sağlar.

İnsanın diğer insanı obsede etmesi: Şartlar birinci tip obsesyondaki gibidir. Yalnız, obsedörün de bedenli olması aradaki zihin bağının zayıf kalmasına yol açar. Buna rağmen iradî bağımlılık hemen hemen aynı şiddettedir. Obsedör öldükten sonra, eğer diğer şartlar değişmemişse, obsesif durum birinci türe uygun biçimde devam edebilir.

Bedensiz varlığın diğer bedensiz varlığı obsede etmesi: Şartlar bu durumda biraz değişiktir. Genellikle, spatyuma geçen bir varlığın içinde bulunduğu teşevvüş halinin yarattığı bir yardımcı arayışı bu tür bir sempatizasyonda en uygun ortamdır. Çok geri varlıklar arasında bu tür kollektif obsesyonlar daima vardır. Bu tür kollektif spatyum obsesyonlarında hangi varlığın obsedör olduğu kesin çizgilerle belli değildir. Adeta birbirlerine musallat olan bir varlık güruhu gibi tezahür ederler ve birlikte güç kazanarak dünyada yaşayan bir insanı obsede etmeye de çalışırlar.

İnsanın bedensiz varlığı obsede etmesi: Ancak özel şartlar altında gerçekleşebilir. Bu durumda obsedör olan insan, belirli bazı operasyonlar ile bedensizlerin bulunduğu ortama girmeye çalışır. Bunu başardıktan sonra, o ortamdaki geri bir varlığın zayıf noktasını yakalayarak üzerinde tahakküm kurar.

Dünya üzerinde elde etmek istediği ne ise, buna uygun bir biçimde o varlığı kullanır. Bu tür obsesyonlara daha sonra temas edeceğiz.
Bu dört ana tipin dışında bir de dolaylı veya zincirleme obsesyon tipleri vardır. Bunların en sık görüleni, tahakküm gücü etkili bir bedensiz varlığın dünyadaki bir insanla irtibat kurarak önce aralarındaki bağın iyice sağlamlaşması için bir mayalanma süresi geçirmesiyle başlar. Daha sonra bu insan, ardındaki bedensiz varlığın etkisiyle, çevresindeki kişiler üzerinde obsesif bir alan yaratmaya çalışır. Başardığı takdirde, zincirleme bir obsesyon ortaya çıkar.

Böylece, 1. ve 2. ana tiplerin karışımı bir olayla karşılaşırız.Aslında bu zincirleme türün başlangıcı 3. ana tür biçiminde, yani önce iki varlık arasında spatyumda filizlenen obsesif bir ilişki tarzındadır. Bazı durumlarda, sonradan bedenlenerek dünyaya gelecek olan varlık için bir enkarnasyon planı hazırlanırken, obsedör varlığın da bu planda aktif bir rolü olabilir.Yine aynı tür zincirleme obsesyonda, dünyada bir ömür geçiren varlık, hem obsede hem de çevresindeki insanları obsesyona sürükleyecek bir yaşam sürdükten sonra ölünce, eski esas ilişkisi tekrar 3. ana türden devam edebilir. Yalnız, bu son anlattığımız durum tarihte çok ender rastlanan olaylarda belirir ve genellikle toplumsal bir hareketi oluşturacak sonuçlar verecek niteliktedir. Ayrıca şunu da belirtelim ki, bu tür obsesyonlar üst seviyeden idareci varlıklar tarafından planlanmakta ve özel bazı kombinezonlarla gerçekleştirilmektedir. Bu sebeple, obsesyonun klasik tarifine pek uymazlar.            

Bu türün dış görünüş itibarıyla topluma zarar verdiği söylenebilen bir örneği, II. Dünya Savaşı'nda Adolf Hitler ve çevresindekilerdir. Bu döneme ait olayların derinlemesine analizinde, dört ana tür obsesyonun birbiri ile karıştığı değişik kombinezonları bulmak mümkündür.

Önemli olması bakımından, burada 4. ana tür ve 4. ile 1.nin karışımı olan zincirleme türden de bahsetmek gerekecektir:İnsanın bedensiz varlığı obsede etmesi, en çok büyü ile ilgili durumların başında görülür. Daha genel bir kavram ile, maji çalışmalarında (büyü yapılsın veya yapılmasın), majisyen geri sayılabilen bazı varlıklar üzerinde irade gücünü kullanmaya yönelik denemelerde bulunur. Bu varlıklar eğer insanınkinden farklı bir tekamül zincirine ait ise, evokasyon denilen celbetme işlemi veya retroposesyon denilen “huddâm edinme” çalışması söz konusudur. Bunların ne olduklarına bir başka yazımızda yer vereceğiz.Maji çalışmasında, eğer üzerinde deneme yapılan varlık bedensiz geri bir insan ise, 4. ana türden obsesyon durumu belirir. Özel bir yöntem ile, beden bağını geçici olarak gevşeten, yani transa geçen majisyen, şuurlu olarak spatyum ortamına girer. Burada prensip olarak gaye, geri seviyedeki bedensiz bir insanın spatyum yaşamını çok yakından incelemek ve bu varlığın gönderilen değişik tesirler karşısındaki reaksiyonunu görmektir. Ancak, bu çalışma sırasında görülür ki, geri varlıklar kolaylıkla herhangi bir maksada uygun olarak kullanılmaya hazır bir irade gevşekliği içindedirler. Bunu farkeden majisyen, eğer yeterli bir üst seviyeye ulaşamamış ise, fırsattan istifade etmeye yeltenebilir.İşte bu noktada, 4. türden kaynaklanan 1. tür bir obsesyon olayı yaratmak mümkündür. Majisyenin o geri varlığı kendi amacına uygun bir biçimde astral güçlerle şarj etmesi ile, varlık, gerilmiş yaydan fırlayan bir ok gibi yöneltildiği insana tasallut eder. Bu bir çeşit kara büyü işlemidir. Aynı zamanda, büyü yapacağı insanı da kontrol eden majisyen, kısa aralıklarla ve uygun zamanlarda o geri varlığı besleyip yönlendirerek, hedefi olan insanın sempati alanında uygun bir noktayı yakalamaya çalışır.Bu işlemde hedef olan insanın sempatizasyon alanının da, güdümlü saldıran geri varlığa uygun zaaflar göstermesi işi kolaylaştırır. Eğer, hedef olan insan ileri bir tekamül seviyesinde ise, gönderilen varlık deşarj olacak bir tutanak bulamaz ve olay tersine dönüşür.

Majisyen ile arasında kurulmuş sempatizasyondan faydalanarak, üzerindeki astral olumsuz tesirleri majisyene boşaltmaya çalışır. Bu durumda, korunma alanı zayıflayan majisyen de istemeden 1. türden bir obsesyona açık hale gelebilir. Zira, olumsuz tesir üreten her varlığın çevresinde olduğu gibi, bu işlemi yapan majisyenin de etrafında obsede etmeye meyyal başka varlıklar bekleşmektedir.Obsesyon büyüleriyle uğraşan büyücüler, eninde sonunda obsede olmaya mahkumdurlar. Zira, bu insanlar belirli bir konuda güçlenerek yetenek kazanmış, ama ruhsal bakımdan yeterince gelişmemiş insanlardır. Hayat hikâyeleri incelendiğinde görülür ki, çoğu zaten bu işe 1. türden bir obsesyon ile bulaşmıştır. Bazıları ise 3. türden, yani spatyumda iken güçlü bir varlığın obsede etmesiyle hazırlıklı olarak dünyaya gelmiştir. Diğerleri de yaptıkları işe uygun bir sempatizasyon alanı oluşturdukları için, bu hayatlarında obsede olurlar sonunda.Her zaman ikaz edildiği gibi, bu yüzden maji tehlikeli bir uğraştır ve gizli tutulması gerekmektedir.Kendini yeterince tanımayan ve her ne pahasına olursa olsun doğru yoldan şaşmama iradesini gösteremeyen kişiler maji ile uğraşacak olurlarsa, günün birinde obsesyona uğramaları kaçınılmazdır.Obsede olmuş bir insanın bu durumdan kurtulması arzu edilir. Ama, obsesyonun ardındaki sebepler bilinmedikçe hiçbir müdahalede bulunmamak en doğrusudur. Zaten, eğer obsede olan şahıs bu ilişkiden şikâyet etmiyorsa, aradaki bağı koparmak imkânsız gibidir. Keza, obsesyonun başlangıç aşamalarında hiçbir şikâyet yoktur. Çünkü, bu ilişki her iki tarafın ortak bir noktada hemfikir olmasıyla başlar.

Ancak ileri safhalarda, obsede olan kişide rahatsızlıklar ve zaman zaman ortaya çıkan kurtulma çırpınışları belirir.Obsesyon bağını çözme yönteminde esas nokta, obsesyonun meydana gelişini hazırlayan şartları iyice inceleyip aynı izler üzerinde hareket ederek, her iki tarafın sempatize olduğu ortak alanı bulmaktır. Eğer bu alanı ister obsedör varlık üzerinde, isterseniz obsede olan kişi üzerinde çalışarak nötralize edebilirseniz, bağ kendiliğinden kopar. Yoksa, körü körüne ikna etme veya korkutma gibi ne karşılık alacağınızı bilmediğiniz yöntemlerle işe başlarsanız, kaş yapayım derken göz çıkartmanız mümkündür.

Obsedörlerin genel nitelikleri ise şunlardır:

Bağnazlık: Görüşlerini değiştirmekten nefret ederler, görüşlerini, inanç sistemlerini sarsacak herhangi bir düşünceye dayanamazlar, böyle düşüncelerden son derece ürkerler. Bu kararlı halleri de kimi deneyimsiz insanlar üzerinde daha etkili olmalarına neden olur.
Sevkedicilik: Herkesi kendi yollarına sürükleme ve kendilerini diğerlerine bir lider gibi gösterme hırsları vardır. Bu amaç uğrunda, öğüt, rica, maddi veya manevi çıkar vaatlerinde bulunur, çevrelerindekilere manevi payeler dağıtırlar, ısrar ederler ve gerekirse tehdit gibi her yola başvururlar.
Hükmedicilik: Hükmetme, yönetme, emretme ve kendini üstün gösterme özellikleri vardır. Kurbanı bilgi kaynaklarından uzaklaştırıcılık: Kurbanlarını, uyanmalarını sağlayabilecek her türlü bilgi, fikir ve yayınlardan uzak tutmaya çaba gösterirler. Bunun için bu tür bilgi, fikir ve yayınların değersiz, hatta onlara zararlı olduklarını telkin ederler. Böylece, çevrelerinden yalıttıkları, kendi alemine çekilen obsede ya da obsedeler üzerindeki hakimiyetleri artar. Çünkü obsede, artık yalnızca obsedöründen aldıklarını doğru ve mutlak hakikat olarak kabul etmeye başlayacaktır.
Eleştiriden kaçmak: Eleştiriye hiç dayanamazlar. Çünkü kurdukları sistemi sarsabilecek bir öğedir. Eleştiri kavramını kurbanları olan obsedelerde de yok etmek isterler ve bunun için insanın akıl, muhakeme, düşünme, yaratıcı imajinasyon yeteneklerini köreltmeye, yok etmeye büyük çaba gösterirler. Kimi obsedörler bu amaçla müritlerine “ben sizleri hakikatlere akıl yolu ile değil, kalp yolu ile ulaştıracağım, akıl yolu şeytani, kalp yolu rahmanidir” türünden fikirler telkin ederler.
Bilgilerinin sınırlı ve belirli oluşu: Obsedörlerin bilgilerinin çok eksik ve sınırlı olmalarına karşılık, bu küçük bilgilerine sıkı sıkıya bağlı olmaları, yapışmaları deneyimsiz kişilerin gözünde o bilgilerin abartılmasını sağlar. Eleştiri de sözkonusu olmayınca obsedörün her saçmalaması eleştirilmemesi gereken büyük hakikatler ve hikmetler olarak kabul edilir. Oysa hakikati gören deneyimli bir kimse o varlığın tüm sözlerini bir araya toplasa, orada herkesin bulup söyleyebileceği basit bir iki fikrin veya dünyada belirli formüllere saplanıp kalmış bazı tarikat talimatının yüzlerce kez tekrarından başka bir değer bulamayacaktır.
Araştırmacı sorulardan kaçıcılık: Kişi obsedörün söylediklerinden biraz daha fazla hakikati öğrenmek ister ve söylediklerini biraz kurcalamaya kalkıştığı takdirde, söylediklerinin altında çelişkilerin, garip fikirlerin, anlamsız, hatta tehlikeli telkinlerin bulunduğunu görebilecektir. Obsedör varlıklar böyle sorularla, yani kurcalayıcı, çelişkileri ortaya koyucu sorularla karşılaştıklarında şaşırır, kızar, hatta tehditlerde bulunabilirler. Sonunda müritlerine bu tür sorular sormayı, daha ilerisini araştırmayı men edebilirler.



  KAYNAKLAR :
  vikipedia
  Mehmet Temizel-Ruhlar Arasında
  ruhsalenerji.org
  Alan Kardec-Ruhlar Kitabı
  forumhane.net
Devamını Oku »

METAPSİŞİK




Metapsişik nedir?

Metafizik terimiyle karıştırılmaması gereken “metapsişik” terimi, “insanın olağan ruhsal fenomenlerini aşan, klasik bilimsel yöntemlerle açıklanamayan, kaynağı bedensiz veya bedenli ruhlar olan, insanın birtakım bilinmeyen yetenekleriyle oluşturduğu tüm paranormal olayları konu alan bilimsel araştırma alanı” olarak tanımlanır. “`Bedene bağlı ruh`a ait” anlamındaki “psişik” sözcüğü ile “ötesinde” anlamındaki “meta” sözcüklerinden türetilen metapsişik terimi ilk kez 1905’te Paris Tıp Fakültesi fiz...

Metapsişik hakkında bilgiler

Metafizik terimiyle karıştırılmaması gereken “metapsişik” terimi, “insanın olağan ruhsal fenomenlerini aşan, klasik bilimsel yöntemlerle açıklanamayan, kaynağı bedensiz veya bedenli ruhlar olan, insanın birtakım bilinmeyen yetenekleriyle oluşturduğu tüm paranormal olayları konu alan bilimsel araştırma alanı” olarak tanımlanır. “`Bedene bağlı ruh`a ait” anlamındaki “psişik” sözcüğü ile “ötesinde” anlamındaki “meta” sözcüklerinden türetilen metapsişik terimi ilk kez 1905’te Paris Tıp Fakültesi fizyoloji profesörü Charles Richet tarafından kullanılmıştır. Terim hem isim hem sıfat olarak kullanılmaktadır. Metapsişik, günümüzde parapsikolojinin kapsamı alanına giren konuları parapsikoloji terimi ortaya atılmadan önce ele almış olduğundan, parapsikolojinin öncüsü olarak da kabul edilir. Fakat parapsikologların çoğunun paranormal fenomenlerde ruhun varlığının sözkonusu olmadığını ileri sürmelerine karşın, metapsişikçilerin hepsi de bu fenomenlerde kaynağın bedenli veya bedensiz bir ruh olduğunu kabul etmişlerdir. Bu yüzden kimileri parapsikoloji terimi yerine parapsişik ya da metapsişik terimini kullanmayı tercih ederler.

Metapsişik alanında kullanılan belli başlı terimler

*Aparisyon
Apor
Aspor
Şuur projeksiyonu
Bilokasyon
Biyoaktinik
Darbeler
Dedublüman
Demateryalizasyon
Dermo-optik
Durugörü
Duruişiti
Duyarlığın dışarılaşması
Düşünce aktarımı
Düşünce okuma
Eflüv
Eflüvyoğrafi
Ektoplazma
Ekminezi
Elongasyon
Etken
Fakülte (psişik yetenek)
Fantom
Glosolali
İdeoplasti
Kriptoskopi
Ksenoglosi
Levitasyon
Medyumluk
Mumyalama (manyetik dondurulma)
Postkognisyon
Prekognisyon
Psikometri
Psişik cerrahlık
Radyestezi
Renkli cam etkisi
Telekinezi
Telepati
Trans
Transfigürasyon
Uzaktan hipnotizma
Devamını Oku »

Yukarı Git